Tuesday, June 28, 2011

27 rejab

esok 27 rejab..
bukan 29 juni yg difokusi..
nyaris 3 ari lps nita ingtkn..
tersandar aku lesu..
sepi lagian b'pikiran..
hanye hati bisa b'bicare..
'nk msk 27rejab dh rupenye..bkn kah rejab bulan Allah?
ye hampir aku lupe..
pengajian di skolah agame dulu ntah terbang ke mane..
mejaku ditenung lame lame..
sepanjang rejab ni ape yg aku buat?
ditny di soal bulat bulat..
puase?seingt aku 3ari jek yg menyempat..
solat2 sunat?lps mghrib ngn isyak jek yg salu aku buat..2 pon yg salu wat..
solat2 sunat laen??qiamulail??mati aku diulit mimpi..
quran??bacaan slps puase thn lps blom habis dikhatami..
tasbih & selawat??hanye omong kosong sahaje xhenti henti..
aku tunduk..
aku malu..
malu dengan diri sendiri..
ape amalan yg hendak aku persembahkan di hari keadilan nnti..
aku diam..aku nekad..niat sudah dipasang di hati..
yea..
insyaallah..
semoge kalian juge diberkati..

sempena esok 27rejab mari lah kite same2 b'puase..& sile sile lah bukak kitab or else google aje psl israk mikraj yg b'laku pd 27rejab...muhasabah diri itu perlu..moge kite senantiase diberikn hidayah & petunjuk oleh Nya..insyallah...

No comments:

Post a Comment